Curriculum vitae

Pras Bernard

Professeur émérite
DRM

bernard.prasping@dauphinepong.fr
Tel : 01.44.05.44.31
Bureau : A.113

Dernières publications

Articles

Briand G., Pras B. (2013), Simulating in-store lighting and temperature with visual aids: methodological propositions and S-O-R effects, International Review of Retail, Distribution and Consumer Research, vol. 23, n°4, p. 363-393

Pras B., Dunes M. (2013), Practices in the brand management system: identification and considerations for five business sectors, The Journal of Product and Brand Management, vol. 22, n°7, p. 444-461

Pras B. (2013), Marketing, présent et avenir : une question de tempo et de synchronisation, Décisions Marketing, vol. 72, p. 5-16

Zarlowski P., Pras B. (2013), Obligation de rendre des comptes : enjeux de légitimité et d’efficacité, Revue française de gestion, vol. 8, n°237, p. 13-31

Pras B. (2012), La résilience du marketing, Revue française de gestion, vol. 38, n°228/229, p. 59-85

Pras B. (2012), Entreprise et vie privée - Le « privacy paradox » et comment le dépasser ?, Revue française de gestion, vol. 5, n°224, p. 87-94

Ouvrages

Pras B., Boutin A. (1995), Les EURO-PMI, Paris: Economica, 224 p.

Communications avec actes

Briand G., Darpy D., Pras B. (2013), Le lien entre stimulation sensorielle, sensation thermique et comportement de fuite au sein du point de vente : Une application des lois de Fechner et de Stevens, in Colla, Enrico, Les canaux de distribution et les nouvelles technologies : recherche, Lille, EMS - Editions Management et Sociétés, 205 p.

Communications sans actes

Dunes M., Pras B. (2014), The Brand Management System: Scale Development, Reliability and Validation Across Five Business Sectors, 43rd EMAC Annual Conference, Valencia, Espagne

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